Tanács adások, kérések

A Metabond termékekkel és olajakkal kapcsolatos témák

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: kispetyka » 2011.12.04. 15:08

Sziasztok!

A segítségeteket kérném abban, hogy szeretném kipróbálni a Metabond-ot az autómban ugyanis feltűnően sokat fogyaszt, főleg városban (11,5-12 liter). Próbálkoztam már Booster mágnessel, Spurival de sajnos ezekkel sem sikerült lejjebb tornászni.
Az autóm: Ford Focus C-max 1,6 Ti-VCT 115 LE és közel 41000 km van benne.
A kérdéseim a következők lennének:
Metabond M-t vagy Gold-ot tegyek bele?
Érdemes-e vagy beleönthetem-e most vagy csak tiszta motorolajba szabad használni?
A következő olajcserénél tegyek-e bele Metabond C3 LSX 5W30 motorolajat?
Ha ezt az olajat választom tehetek-e bele adalékot vagy ebben már eleve benne van?
Az utolsó kérdésem pedig az lenne, hogy a felsorolt régi olaj + adalék vagy a C3 LSX
használata elég e a fogyasztáscsökkentéséhez vagy egészítsem ki még a Megalene használatával?

Segítségeteket előre is köszönöm

Üdv kispetyka
kispetyka
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.12.04. 13:42

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: iron » 2011.12.08. 21:11

Üdvözletem
Érdeklődni szeretnék, hogy a NISSAN ALMERA típusú kocsimba ami 2005-ös évjárat 1498köbcentis és 72kw-os milyen METABOND olajat javasoltok és mennyi annak az ára.
Köszi.
iron
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.12.08. 21:07

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: forumadmin » 2011.12.09. 11:20

Kedves "kispetya"!

Jogos az észrevételed, hogy túl magas a fogyasztásod, mivel ennek a motornak "normál-láb" mellett ez a fogyasztás igen soknak tűnik. Így a túlfogyasztási problémádra nem is javasolnék egyetlen Metabond terméket sem, mivel azok nem elsősorban a fogyasztáscsökkentést szolgálják, hanem a súrlódást csökkentik, az élettartamot növelik. A fogyasztáscsökkenés csupán a súrlódáscsökkenés egyik következménye.

Szerintem fel kellene keresned egy jó-hírben álló szakit aki jól ismeri a Ti-VCT motorokat. Majd ha fogyasztásod a normál 8-9 liter körülire beáll akkor javasolnám a Metabond Gold fémfelület-nemesítő és a Metabond Megalene üzemanyag-adalék együttes alkalmazását.

Vigyázz mindig használj előírásnak megfelelő, könnyű belső futású kenőolajat, mert az ettől eltérő olajak használata esetén megnő a fogyasztás és a motor is károsodik. A Te autódhoz cégünk a Metabond C3 LSX 5W30 motorolajat ajánlja. A könnyű futás az olaj belső súrlódását jelenti. Régen a kenőolajat úgy készítették, hogy a kenőfilm szétválasztotta a súrlódó két fémfelületet és a két fémfelület mozgott a kenőfilm két oldalán. A mai legkorszerűbb könnyű belső ellenállású olajak még vékonyabb filmréteget képeznek a súrlódó felületeken, és a két fémfelületre feltapadt olajfilm-réteg súrlódik egymáson.
Vigyázz az olajcserével is, mert a modern "longlife" olajak már 20-30.000 km olajcsere-periódust tesznek lehetővé nyugat-európai körülmények között (a megtett út 80%-a autópálya). Így ez nálunk maximum 15-20.000 km csereperiódusra változik 50% autópályás közlekedés mellett. Ha 50%-a a megtett útnak városi forgalom, a cserperiódus 10-12.000 km-re módosul. Ha városi közlekedés még ennél is magasabb arányú akkor 7-10.000 km-enként kell olajat cserélni az állandó hidegindítás, hidegjárás,vegyes súrlódás és poros, szmogos körülmények miatt!

Élvezetes és költséghatékony autózást: Linczmayer János
forumadmin
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2010.03.30. 15:32

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: forumadmin » 2011.12.09. 14:01

Kedves "iron"

Ha az autójában korábban is 5W40-es olaj volt, akkor Metabond TOP 5W40 a javaslatunk, ha egészen eddig 5W30-as olajat használt, akkor a Metabond C3 LSX olajat ajánljuk. Az árak kiszereléstől függően a honlapon megtalálhatóak, vagy közvetlenül az alábbi linkről elérhetőek:

http://www.metabond.hu/menupdf/51.pdf


Üdvözlettel: Linczmayer János
forumadmin
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2010.03.30. 15:32

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: kispetyka » 2011.12.09. 22:16

Szia János!
Köszönöm szépen a kimerítő válaszodat. Mindenképpen elviszem a szervizbe a "vasat", hogy szoftverfrissítést vagy valamit csináljanak vele. Olvasgattam különböző fórumokat, hogy talán ez segít de mindenképpen beszereztem 1 doboz Megalene-t, hogy kipróbáljam :P Tavasszal. olajcserénél pedig a C3 LSX 5-30 olajat teszem bele és majd referálok a tapasztalatokról.

Boldog, békés karácsonyi ünnepeket és nagyon boldog új esztendőt kívánok mindenkinek

Üdvözlettel : kispetyka
kispetyka
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.12.04. 13:42

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: csiga8 » 2012.01.01. 22:28

Kis segítséget kérnék.

Kettő ütemű eszközökbe ( 2T smkp, láncfűrész, fűkasza) jelenleg Megalene terméket használok. Most lettem figyelmes arra, hogy a Metabond C-t ajánlják kettő ütemű gépbe kopáscsökkentés céljából.
1 liter benzinhez 4-8 ml-t. A Meabond C egyébként hasonló az M-hez, de ahhoz nem írják, a Goldhoz meg végképp nem, hogy jó 2T-hez. A Megalene leírásában viszont nem annyira a kopáscsökkentés, hanem inkább az égésjavítás, üza.rendszer takarítás a cél.

A Megalene ( benzinüzemű motorok korszerű üzemanyag-adaléka) 250 ml-e tulajdonképpen 25*40 L benzinhez elegendő, és olcsóbb is a C-nél
A Metabond C-nél ( fémfelület-nemesítő, kiemelkedő súrlódáscsökkentő hatással ) a 250 ml 62, vagy 34 l benzinhez elegendő és drágább is, viszont ő az igazi kopáscsökkentő a leírás szerint

Namármost végképp nem tudom, hogy mi lenne számomra a legjobb. Az M éppen van itthon, de arra nem írja, hogy jó 2T-be. Gold is van, de az már kerámiás, azt meg ki tudja, hogy jó-e. C, az a változatosság kedvéért éppen nincs. :)
A Megalene pedig mennyiben másabb, rosszabb, állagmegóvás, kopáscsökkentés szempontjából? Alkalmazható-e együtt a Megalene és a C a benzinhez keverve 2T motorban? Érdemes-e?

Egyébként a Goldot Opel Isuzu és Golf Diesel motorhoz használom, abba jók. Az M-t egy FZ6S mkp-ba, abba is jól működik. A Megalene terméket pedig minden 2T háztáji gépbe és motorba, azzal sem volt tul. képpen gondom, de most elbizonytalanodtam kicsit.
csiga8
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.01.01. 21:44

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: iron » 2012.01.02. 19:12

Üdvözletem
Felcsigázta érdeklődésemet a Metabond olajról olvasottak.
Nekem NISSAN ALMERA típusú kocsim van ,6 éves 1498 köbcentis 98 lóerős benzines motorral.
Most SHELL 10W40 full szintetikus olaj van benne,cserekor ezt szeretném Metabondra cserélni.
Ennél az autónál fontos az olaj minősége mivel vezérmű láncos,ez is sarkal arra hogy kipróbáljam az olajat.
Szeretnék segítséget kérni, hogy milyen olajat vegyek az autóhoz.
Köszönöm.
iron
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.12.08. 21:07

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: forumadmin » 2012.01.03. 10:04

Kedves csiga8!

Köszönjük hogy megossza velünk tapasztalatait és dilemmáját is.
A Megalene üzemanyag-adalék is tartalmaz megfelelő mennyiségben fémfelület-nemesítőt, amit a tesztgépen le is lehet próbálni.
A Metabond C valóban alkalmazható üzemanyag-adalékként, de az ára literre vetítve többszörösébe kerül mint a Megalene.
A továbbiakban is javasoljuk a kétütemű eszközökben a Megalene alkalmazását.
A Metabond C-t a benzinbe keverve csak a versenysportban és/vagy korábbi gépkárosodás, megszorulás, nagyfokú kopás után javasoljuk.

Tisztelettel: Linczmayer János
forumadmin
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2010.03.30. 15:32

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: puzsoo » 2012.01.04. 22:36

Kedves "iron"!

Nagyon örülünk, hogy felkeltették érdeklődését METABOND olajokról olvasottak.
Az Ön autójához a korszerű TOP 5W-40 olajunkat ajánlom, vagy alternatívaként SPEED 10W-40 típust. Mindkét olaj minősítése tökéletes az Ön autójához. A gyártó által javasolt minősítés az SJ/A3. A javasolt csereperiódus normál igénybevétel és jó minőségű szűrők mellett 15.000 km. Feltöltési mennyiség 2,7 liter. Bár nem írt a motor állapotáról, valamint hogy mennyi a futott kilométer az autóban, gondolom nem jelentkezett eddig jelentősebb olajfogyasztás. A motor állapotának megóvására javaslom fémfelület nemesítő használatát. Futásteljesítménytől függően 100.000 km-ig a METABOND M fémfelületnemesítőt, ez fölött pedig a METABOND GOLD fémfelületnemesítőt ajánlom. Az üzemanyag rendszer védelmére, valamint a tökéletes felsőkenés biztosítására javasolom a METABOND MEGALENE üzemanyag adalék rendszeres használatát. A kis olaj feltöltési mennyiségnek köszönhetően, rendkívül gazdaságosan alkalmazható a motorolajba szánt fémfelület nemesítő, hiszen 1doboz (250 ml) két olajcseréhez is elegendő. Ennek köszönhetően illetve a magas üzemanyagáraknak köszönhetően gyorsan megtérül a használatuk. Amennyiben további kérdése lenne a termékekkel, illetve azok használatával kapcsolatban, szívesen állok rendelkezésére. Írjon, vagy hívjon telefonon (30/213-8576).

Tisztelettel: Pulai Zsolt.
puzsoo
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.12.26. 22:55
Tartózkodási hely: Dunaegyháza

Re: Tanács adások, kérések

HozzászólásSzerző: kabát » 2012.04.11. 10:19

Sziasztok.Olvastam a Metabond termékeiről és segitségeteket szeretném kérni,ugyanis van egy 90-es évjáratú vw t3-as kisbuszom,amiben egy 1,6 TD motor van 300000km-ben.Hidegen gázadáskor szürke füstje van és olajfogyasztása is kezdett lenni,még nem szeretném a motrot megbontani ha egy mód van rá.A motorban 10w40-es olajat használok ugyanis azt mondták ,hogy 15w-t ne töltsek bele mert nem tesz jót a hidrótőkéknek.Azt szeretném kérdezni,hogy orvosolható-e valamelyest a probléma,illetve milyen adalékot és olajat ajánlotok?4,5l olaj jár a motorba.Előre köszönöm tanácsaitokat.
kabát
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.04.10. 16:46

ElőzőKövetkező

Vissza: Metabond termékek/olajak

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron